Μια μονάδα συναρμολόγησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα Renault Zoe και Nissan Micra τον Μάιο του 2020 στο Flins-sur-Seine. AFP/Archives - Martin BUREAU
|
20/11/2024
Η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον λεγόμενο οικολογικό στόχο της ηλεκτρικής ενέργειας.
Πίσω από την πράσινη οθόνη και τα ειδικά εφέ, στην Κίνα, η επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων αποκαλύπτει μια μνημειώδη σπατάλη και μια εύθραυστη κυβερνητική στρατηγική. Στα περίχωρα των πόλεων, χιλιάδες νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται αχρησιμοποίητα.
Για να κυριαρχήσει στην ηλεκτρική βιομηχανία, η Κίνα έχει επενδύσει κολοσσιαία ποσά από τη δεκαετία του 2010, οι τεράστιες επιδοτήσεις, ο πολλαπλασιασμός των start-ups και ο ξέφρενος αγώνας για καινοτομία κατέστησαν δυνατή την παραγωγή έξι εκατομμυρίων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέχρι το 2022. Ωστόσο, αυτή η επιτυχία κρύβει ένα εύθραυστο μοντέλο.
Όπως αναφέρει η Futura Sciences, ακόμη και όταν η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας ανθεί, χιλιάδες νέα αυτοκίνητα συσσωρεύονται στα περίχωρα των πόλεων. Αυτά τα πεδία εγκαταλελειμμένων οχημάτων απεικονίζουν τα ελαττώματα μιας πολιτικής που ευνοεί την ποσότητα έναντι της ποιότητας. Εξάλλου, δεν αλλάζεις μια ομάδα που κερδίζει. Το πρόβλημα είναι ότι τα πρωτότυπα γίνονται απαρχαιωμένα, τόνοι μοντέλων παραμένουν απούλητα και οι σειριακές χρεοκοπίες μαρτυρούν υπερπαραγωγή που ενθαρρύνεται από κακώς βαθμονομημένες κρατικές ενισχύσεις.
Ειδικά δεδομένου ότι ο έντονος
ανταγωνισμός έχει ωθήσει πολλές εταιρείες να παλέψουν για μερίδιο αγοράς, δημιουργώντας
μια χιονοστιβάδα προϊόντων χαμηλού επιπέδου που είναι γρήγορα ξεπερασμένα. Αποτέλεσμα:
ένα μνημειακό απόβλητο που προφανώς έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον λεγόμενο
οικολογικό στόχο της ηλεκτρικής ενέργειας. Όχι
μόνο η βιομηχανία λειτουργεί με πλήρη δυναμικότητα, αλλά και τα εκατομμύρια των
μπαταριών που παράγονται δεν είναι ανακυκλώσιμα. Παρόλα
αυτά, η κυβέρνηση επιμένει. Το
2023 ανακοίνωσε 66 δισ. ευρώ σε νέες επιδοτήσεις. -Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου