Οι Δούρειοι Ίπποι της Κίνας στην Ευρώπη: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και λεωφορεία - Αν θέλει, μπορεί να προκαλέσει το χάος

                                                                                                                Symbolbild (C) Report24/KI

4/11/2025

Πράσινη αφέλεια με συνέπειες: Η Κίνα μπορεί να σταματήσει τα ηλεκτρικά λεωφορεία της Νορβηγίας, αλλά και να απειλήσει τη δημόσια ασφάλεια και τάξη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Οι δοκιμές αποκάλυψαν ότι η Κίνα θα μπορούσε να απενεργοποιήσει εκατοντάδες ηλεκτρικά λεωφορεία στην πρωτεύουσα της Νορβηγίας, Όσλο, ανά πάσα στιγμή, αν το ήθελε. Δούρειοι ίπποι του κομμουνιστικού καθεστώτος στο Πεκίνο στους δρόμους...

Εδώ και αρκετό καιρό, υπάρχουν προειδοποιήσεις ότι τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι ουσιαστικά Δούρειοι ίπποι στους δρόμους μας. Η Ruter AS, η εταιρεία δημόσιων συγκοινωνιών, ανακάλυψε κατά τη διάρκεια δοκιμών ότι τα κινεζικά λεωφορεία Yutong είναι εξοπλισμένα με κάρτες SIM, δίνοντας στον κατασκευαστή άμεση πρόσβαση σε λογισμικό, διαχείριση μπαταριών και συστήματα. Εάν το Πεκίνο το θελήσει, η κυκλοφορία μπορεί να σταματήσει.

Η αποκάλυψη δεν προήλθε από ερευνητικά μέσα ενημέρωσης, αλλά από μια τακτική επιθεώρηση. Σε μια υπόγεια εγκατάσταση δοκιμών - ένα είδος ψηφιακής καραντίνας - οι μηχανικοί ανακάλυψαν ότι τα λεωφορεία Yutong μπορούσαν να ελεγχθούν εξ αποστάσεως. Ένα συγκρίσιμο «ευρωπαϊκό» μοντέλο από την Ολλανδία δεν παρουσίαζε αυτή τη δυνατότητα. Η επίσημη δήλωση ήταν διπλωματική: «Κατ' αρχήν, τα λεωφορεία θα μπορούσαν να σταματήσουν». Με απλά λόγια, ωστόσο, αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι παραδίδονται στο έλεος του Πεκίνου.

Αυτή η πρακτική-ιδεολογική τρέλα μετατρέπεται έτσι σε σοβαρή απειλή για τη δημόσια ασφάλεια και τάξη. Είτε πρόκειται για ηλεκτρικά λεωφορεία, ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή ακόμα και συστήματα ηλιακής ενέργειας κινεζικής παραγωγής - στη χειρότερη περίπτωση, το αυταρχικό καθεστώς στο Πεκίνο θα μπορούσε ουσιαστικά να πατήσει το «κόκκινο κουμπί» και όχι μόνο να προκαλέσει εκτεταμένες διακοπές ρεύματος, αλλά και ταυτόχρονα να παραλύσει όλα τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Αυτό που ανακαλύφθηκε στο Όσλο χρησιμεύει ως προειδοποιητικό παράδειγμα για όλη την Ευρώπη. Οι δήμοι παντού αγοράζουν κινεζικά ηλεκτρικά λεωφορεία, ηλεκτρικά βαν, συστήματα μπαταριών και σταθμούς φόρτισης - και μαζί τους, κινεζικό λογισμικό, διεπαφές επικοινωνίας και υπηρεσίες cloud. Οι ίδιοι πολιτικοί που προειδοποιούσαν υστερικά για «ρωσική επιρροή» μέσω των παραδόσεων φυσικού αερίου, υπογράφουν συμβόλαια με εταιρείες που ελέγχονται άμεσα ή έμμεσα από το ΚΚΚ.

Παρακολούθηση μέσω πρόσβασης στο cloud (π.χ. σέρβερ, διάφορες εφαρμογές κ.λπ.), λειτουργίες ενημέρωσης από την Άπω Ανατολή, διαγνωστικά δεδομένα που αποστέλλονται απευθείας στη Σεντζέν, το Πεκίνο και άλλες τοποθεσίες. Όλα αυτά περιλαμβάνονται. Ενώ η Huawei αποκλείεται από τα δίκτυα 5G, εν μέρει για λόγους προστασίας δεδομένων, γίνεται αποδεκτή η παροχή τεραστίων ποσοτήτων δεδομένων στο κομμουνιστικό καθεστώς στην Κίνα δωρεάν μέσω των σταθμών παραγωγής ενέργειας και των ηλιακών εγκαταστάσεών της. Στην Αυστρία, τη Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αμέτρητα ηλιακά πάρκα είναι συνδεδεμένα με κινεζικά συστήματα, των οποίων η πρόσβαση στο λογισμικό είναι εκτός του πεδίου εφαρμογής της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Ο Νορβηγός υπουργός Μεταφορών Γιον-Ίβαρ Νίγκαρντ εξέφρασε τώρα τις ανησυχίες του. Δήλωσε ότι η Νορβηγία θα εξετάσει το ενδεχόμενο αγοράς λεωφορείων μόνο από «χώρες που εμπιστεύονται». Ωστόσο, δεδομένου ότι η Νορβηγία είναι ένα από τις πιο δυνατές φωνές της φιλοπόλεμης παράταξης του ΝΑΤΟ, φαίνεται μάλλον αφελές να έχει παραδώσει τις δημόσιες υποδομές της στους Κινέζους (οι οποίοι επίσης στοχοποιούνται από τη διατλαντική στρατιωτική συμμαχία). -Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου