Ποιοι ήταν οι σλάβοι... και γιατί κλέβουν την δική μας ιστορία

 
28/6/2026

Για πρώτη φορά εμφανίστηκαν στην ιστορία των ανθρώπων στα τέλη του 1ου μ.Χ. αιώνα. Πού ζούσαν;

Στα ανατολικά της Γερμανίας, σε μια περιοχή που ονομαζόταν Βιστούλα. Τον 6ο αι. μ.Χ. υπήρχαν τρεις φυλές τους, των σλάβων, των βένδων και των αντών που και αυτές χωρίζονταν σε άλλες μικρότερες ομάδες. Όμως ο τότε κόσμος τους αποκαλούσε όλους σκλαβήνους ή σκλάβους.

Ζούσαν ως νομάδες, αφού από τον 3ο ως τον 9ο αι. μ.Χ. κινούνταν και απλώνονταν σε διάφορα μέρη της Ευρώπης, από το Δον ως τις Άλπεις και από την Βαλτική ως τον Αίμο.

Τον πρώτο καιρό οι μετακινήσεις τους ήταν συνήθως ειρηνικές. Έτσι, χωρίς πολεμικές συγκρούσεις, αυξάνονταν πληθυσμιακά. Μόλις όμως εγκαταστάθηκαν μόνιμα σε περιοχές που είχαν καταλάβει, τότε οργανώθηκαν και στρατιωτικά.

Τον 9ο αι. μ.Χ. οι σλάβοι είχαν εγκατασταθεί πια μόνιμα σε τόπους που είχαν κάνει δικούς τους. Για παράδειγμα, οι ρώσοι κατείχαν την περιοχή μεταξύ Δον και Δνειπέρου, γύρω τους βέβαια ζούσαν και άλλα σλαβικά φύλα που τελικά αφομοιώθηκαν από τους ρώσους.

Οι πολωνοί κατείχαν την περιοχή γύρω από τον ποταμό Βιστούλα, ενώ οι βελέτες, οι αβοδρίτες και οι σοραβοί κατοικούσαν στην περιοχή του Έλβα. Αργότερα συγχωνεύτηκαν με γειτονικές τους φυλές.

Τσέχοι, μοραβοί και σλοβάκοι κατείχαν την σημερινή τους περιοχή κι ένα μέρος της Παννονίας. Κροάτες και σέρβοι εγκαταστάθηκαν περίπου στις σημερινές περιοχές, ενώ οι βούλγαροι κατέλαβαν την βόρεια Θράκη. Διάφορα φύλα τους είχαν απλωθεί και σε άλλες περιοχές, τελικά όμως απωθήθηκαν.

Πώς ζούσαν;

Νομαδικά, σε καλύβες προχειροκατασκευασμένες. Με την πάροδο του χρόνου, συγκρότησαν οικισμούς, αγροτικούς και ποιμενικούς. Για την ασφάλειά τους κατασκεύαζαν οχυρά, που τα έλεγαν γραδ, και σιγά σιγά, εκεί όπου καταλάμβαναν εδάφη, δημιούργησαν πόλεις. Αυτό όμως συνέβη από τον 9ο αι. μ.Χ.

Δεν είχαν γραφή και παιδεία, και ήταν οι φύλαρχοι που αποφάσιζαν για δικαστικά θέματα. Δεν είχαν ιερείς και ναούς, αλλά μάγους που τους συμβούλευαν σε δύσκολες στιγμές της ζωής του. Αρχικά, δεν πίστευαν παρά στην θεά της γονιμότητας, κάτι που εξηγεί και την ανήθικη ερωτική τους ζωή.

Αργότερα, άρχισαν να πιστεύουν σε θεό του ήλιου ή της φωτιάς και σε διάφορα πνεύματα, και κάθε σλαβική φυλή έδινε τα ονόματα που ήθελε. Δεν δίσταζαν να σκοτώνουν σε περιόδους πείνας τους γέρους και τα παιδιά, ενώ πολύ συχνά οι γυναίκες που έχαναν τους άνδρες τους, αυτοκτονούσαν για να ταφούν μαζί τους.

Οι σλάβοι, σε σύγκριση με άλλους λαούς, άργησαν πολύ να εκχριστιανιστούν, εξαιτίας της νομαδικής τους φύσης και της αγριότητας του χαρακτήρα τους. Μάλιστα, όπου συναντούσαν τον Χριστιανισμό, τον κατέστρεφαν.

Τελικά με την κάθοδό τους στις δικές μας περιοχές, άρχισαν να γνωρίζουν τον Χριστιανισμό, ακόμα και μέσω των αιχμαλώτων, των εμπόρων και βέβαια των Ελλήνων ιεραποστόλων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με την βοήθεια του Χριστιανισμού, οι διάφορες σλαβικές φυλές κατάφεραν να ισχυροποιήσουν την κρατική εξουσία, να οργανώσουν τις κοινωνίες τους και να εισέλθουν στην ομάδα των πολιτισμένων λαών.

Αυτοί λοιπόν οι σλάβοι, που δεν είχαν γραφή, πολιτισμό και ιστορία, που δεν είχαν παρελθόν, προσπαθούν από τον 19ο αιώνα και μέχρι σήμερα, με κάθε αθέμιτο μέσο να αποκτήσουν ρίζες στην Χερσόνησο του Αίμου (Βαλκάνια). Και τα έχουν καταφέρει πολύ καλά, κλέβοντας την ιστορία των Ελλήνων και δη της Μακεδονίας μας, με χορηγό πολλές φορές την ανθελληνική πολιτική των ίδιων των Ελλήνων πολιτικάντηδων.

Κλέβουν την δική μας ιστορία, γιατί δεν είχαν ποτέ δική τους, κλέβουν την γλώσσα μας, γιατί δεν είχαν ποτέ δική τους, κλέβουν τον πολιτισμό μας, γιατί δεν ήξεραν να δημιουργήσουν δικό τους.  Εμφανίστηκαν αιώνες μετά από εμάς στην γη και και ακόμα πιο αργότερα στην δική μας Χερσόνησο. Δεν έπαψαν ποτέ να κλέβουν και να καταπατούν τα δικαιώματα των άλλων, παρά το γεγονός ότι εκχριστιανίστηκαν και δεν ζουν πλέον νομαδικά. (Φωτογραφία:fatsimare.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου