Νίκος Καπετανίδης, απαγχονίστηκε από τους Τούρκους: Μανούλα μου εγκαρτέρησε, ετίμησα τα στήθια σου και τ΄ όνομά σου


 19/5/2022

Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού

Ο πρόεδρος του δικαστηρίου Εμίν μπέης κατηγόρησε τον Νίκο Καπετανίδη ότι επεδίωκε την ανεξαρτησία του Πόντου. Και τότε αυτός ο τρανός Έλληνας τον διέκοψε για να του πει:

-΄Οχι κύριε πρόεδρε! Εγώ ήθελα την απ΄ ευθείας ένωσιν του Πόντου με την Ελλάδα!

Νίκος Καπετανίδης (1889-1921) από την Ριζούντα του Πόντου, εκδότης της εφημερίδας Εποχή της Τραπεζούντας, απαγχονίστηκε από τους Τούρκους.  Έγραψε πριν αφήσει την ύστατη πνοή του στους δικούς του, για να τους παρηγορήσει και για να τους ενθαρρύνει:

"Θα μάθετε από τους ολίγους που θα περισωθούν ότι μήτε το θάρρος μήτε η ψυχραιμία μ΄ εγκατέλειψαν ως την τελευταία μου στιγμή... Εν τούτοις η ψυχή μου βαρύτατα πενθεί, διότι σας αφήνω για πάντα... Τέτοιος θάνατος σαν το δικό μου είναι ωραίος, δοξασμένος!... Γι΄ αυτό μην λυπηθήτε...

Εσύ, μανούλα μου, εγκαρτέρησε. Ετίμησα τα στήθια σου και τ΄ όνομά σου με το θάνατό μου... Ο θάνατος είναι τιμή για όλους μας. 

Θαρσείτε και καρτερείτε, μια φορά κανείς πεθαίνει..."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου