Τα στερνά λόγια του Καραϊσκάκη στους συμπολεμιστές του!Τιμή ο θάνατος για την Πατρίδα!


19/5/2021  

-Επλήρωσα τα προς την πατρίδα χρέη μου! 

-Το ανίκητον όπλον της ελευθερίας είναι η καταφρόνησις του θανάτου!

 "Αδελφοί συστρατηγοί και στρατιώται!

Εγώ αποθνήσκω ευχαριστημένος. Διότι επλήρωσα τα προς την πατρίδα χρέη μου καθ΄ όσον αι φυσικαί δυνάμεις μ΄ εσυγχώρησαν, συμβουλεύω και σας ν΄ αγαπάτε την πατρίδα. 

Ο θάνατός μου δεν πρέπει να σας δειλιάσει, μάλιστα να σας δείξει τρομερούς προς τους εχθρούς. Μη φοβάστε τους Τούρκους, αυτοί βλέποντές σας τρέμουν, όταν μάλιστα μυρίζονται την ομόνοιάν σας, δεν τολμούν να πλησιάσουν. 

Μη λυπήσθε, Έλληνες, διά τον θάνατόν μου, η τιμή, και το καύχημα των παλικαριών είναι να τα κράξουν σφαγάρια και όχι ψοφήμια*. 

Δεν έχετε χρείαν ξένων οδηγιών διά τον αγώνα σας. Ο πόλεμος τον οποίον κάμνονεν είναι δίκαιος, είν΄ αναγκαίος. Το ανίκητον όπλον της ελευθερίας είναι η καταφρόνησις του θανάτου, και μάλιστα όταν οδηγήται από την πολεμικήν εμπειρίαν σας και γνωστήν σας ανδρείαν. 

Συγχωρήτε μοι, αδελφοί, καθώς κι εγώ συγχωρώ όλους εσάς μικρούς τε και μεγάλους. Ο Θεός θέλ΄ είναι πάντοτε μαζί σας, όταν εσείς συμφώνως επικαλήσθε το όνομά του διά το καλόν της πατρίδος. Υγιαίνετε, άξια παλικάρια και πολυπαθέστατοι σύντροφοι".

*Σύμφωνα με παροιμία εκείνης της εποχής: Καθώς το σφαγμένον κρέας είναι νόστιμον και επιθυμητόν, εξ εναντίας, άνοστον και βδελυκτόν το ψόφιον. Έτσι, και ο εν μάχη αποθανών ένδοξος και περίφημος, ο δ΄ εν τη οικία άδοξος και άγνωστος.

 (Πηγή: Άπαντα για τον Γ. Καραϊσκάκη, εκδ. Μέρμηγκας)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου