Όρκος των Αρχαίων Αθηναίων για την Πατρίδα

 
26/2/2024

Ο Λορέντζος Μαβίλης έλεγε: Νιώθε για σε Πατρίδα μου, στα σπλάχνα χαλασμό! 

Δεν θα ντροπιάσω τα όπλα μου τα ιερά, ούτε και θα εγκαταλείψω τον συμπολεμιστή μου στη μάχη.

Θα υπερασπίσω δε τα ιερά και τα όσια της πατρίδας και μόνος μου και με πολλούς άλλους. 

Την πατρίδα μου ποτέ δεν θα την παραδώσω μικρότερη, αλλά μεγαλύτερη και ισχυρότερη απ΄ όση θα την παραλάβω. 

Και πρόθυμα θα υπακούω στους ηγέτες της και θα συμμορφώνομαι στους καθιερωμένους της θεσμούς και σε όσους άλλους ο λαός ήθελε κάποτε ιδρύσει με απόφασή του. 

Κι αν κάποιος αποπειραθεί να καταλύσει τους θεσμούς ή δεν συμμορφώνεται προς αυτούς, δεν θα του το επιτρέψω αυτό, αλλά θα τους υπερασπίσω και μόνος μου και μ΄ όλους τους άλλους. 

Και θα τιμήσω τα ιερά που μας παρέδωσαν οι πατέρες μας. Μάρτυρές μου γι΄ αυτά ας είναι οι θεότητες: Άγλαυρος, Ενυάλιος Δίας, Αύξω, Θαλλώ, Ηγεμόνη. 

Όρκος των Αρχαίων Αθηναίων. 

Πηγή: "Το εγκόλπιο των Ελλήνων", Π.Α.Κωνσταντινίδη, Εκδόσεις "Νέος Λόγος", Αθήνα 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου