17/5/2024
Εφόσον οι πεισματάρηδες προσπαθούν να μας κάνουν να εγκαταλείψουμε τη θερμική μηχανή των οχημάτων μας, με περιβαλλοντικά προσχήματα, καταλάβαμε ότι όλα δεν είναι τόσο απλά και ότι υπάρχει ένα μεγάλο και ευαίσθητο πρόβλημα... οι μπαταρίες.
Όπως γνωρίζουμε, το ζήτημα της διάρκειας αυτών των μπαταριών είναι ένα από τα αδύναμα σημεία, γιατί αφενός δεν αντέχουν πάνω από 7.000 φορτίσεις και εκφορτίσεις και αφετέρου χρησιμοποιούν λίθιο, ένα σπάνιο και ακριβό ορυκτό που συχνά πρέπει να πας στην άλλη άκρη του πλανήτη για να το βρεις... κάτι που σημαίνει ότι έχεις μερίδιο στην ρύπανση.
Πράγματι, ενώ το ηλεκτρικό αυτοκίνητο παρουσιάζεται ως μια «οικολογική» λύση, η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική.
Για την εξόρυξή του, το λίθιο απαιτεί εκπληκτικές ποσότητες νερού, αλλά και ενεργοβόρες διεργασίες, όπως άλεση, καθαρισμός και χημική μετατροπή, που οδηγεί σε χημική ρύπανση του εδάφους, των γύρω υδάτων και των υπόγειων υδάτων.
Επιπλέον, οι εργαζόμενοι που εργάζονται στην εξόρυξη ορυκτών εκτίθενται σε κινδύνους για την υγεία μετά από εισπνοή χημικών, για να μην αναφέρουμε τη λεπτή διαχείριση των παραγόμενων αποβλήτων.
Τι γίνεται με αυτά τα 40.000 παιδιά της Αφρικής που καταστρέφουν την υγεία τους στα ορυχεία της Κατάνγκα, για λίγα
σεντς, χωρίς επαρκή προστασία, για να μας επιτρέψουν να έχουμε αυτό το
απαραίτητο λίθιο για τα ηλεκτρικά μας αυτοκίνητα; Πηγή
Ας μην μιλήσουμε για τα προληπτικά μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την αποθήκευση των εν λόγω μπαταριών: αεριζόμενοι, πυράντοχοι χώροι, μακριά από εύφλεκτα υλικά.
Τον περασμένο Φεβρουάριο, μια πυρκαγιά κατέστρεψε 900 τόνους μπαταριών λιθίου στο Aveyron, απελευθερώνοντας σημαντική ρύπανση.
Πώς να μην ανησυχούμε όταν ένα πρόσφατο άρθρο της Le Monde αποκάλυψε ότι, μετά από τις 24.700 αναλύσεις που έγιναν στους υδροφόρους ορίζοντες μας, το 28% αποκάλυψε προβληματική περίσσεια σε φυτοφάρμακα, νιτρικά άλατα, υδρογονάνθρακες και άλλα...
Και δεν είναι μόνο αυτό, γιατί φαίνεται ότι εδώ και λίγο καιρό αυτές οι μπαταρίες λιθίου έχουν αρχίσει να καίγονται, για διάφορους λόγους, βραχυκύκλωμα, σοκ, υπερθέρμανση...
Θα πρέπει να ξέρετε ότι κατά την υπερθέρμανση, η θερμοκρασία μπορεί να πάει από 100°C στους 1000°C σε ένα δευτερόλεπτο, γι' αυτό και δεν συνιστάται η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων κατά την διάρκεια καύσωνα...
Επιπλέον, αυτές οι πυρκαγιές είναι σχεδόν μη διαχειρίσιμες, γιατί αν χρειάζονται 7,5 κυβικά μέτρα για την κατάσβεση μιας φωτιάς σε ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο, χρειάζονται δέκα φορές περισσότερο για να σβήσει μια φωτιά σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο... χωρίς να ξεχνάμε πιθανούς θανάτους ή τραυματισμούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου