Η αρνητική αυτο-ομιλία σπέρνει εμπόδια στον δρόμο της ζωής μας


1/5/2022

Όλοι μιλάμε στον εαυτό μας κάθε στιγμή. Η αυτο-ομιλία μας μπορεί να είναι λέξεις ή σκέψεις. Μπορεί να πάρει τη μορφή των αισθημάτων, των εντυπώσεων ή ακόμη και της σωματικής ανταπόκρισης, το πιάσιμο στο στομάχι που έρχεται όταν κάποιος εκπλήσσεται ή φοβάται ή η ζωτικότητα που αισθανόμαστε όταν χαιρόμαστε.

Είμαστε μηχανές που σκέπτονται και δεν σταματούν ποτέ να λειτουργούν. Το κακό είναι ότι πολλές φορές η αυτο-ομιλία μας είναι αρνητική και δεν βοηθά καθόλου στην βελτίωση της ζωής μας. 

Παραδείγματα αρνητικής αυτο-ομιλίας:

Δεν μπορώ να θυμηθώ ονόματα.

Θα είναι μια από αυτές τις απαίσιες μέρες. 

Αυτή είναι η τύχη μου. 

Είμαι τόσο αδέξιος.

Δεν έχω ταλέντο.

Ό,τι τρώω γίνεται βάρος.

Σήμερα δεν είναι η μέρα μου.

Δεν έχω ποτέ αρκετό χρόνο.

Ακόμη μια απαίσια Δευτέρα. 

Όσο και να προσπαθώ δεν τα καταφέρνω.

Είμαι πολύ ντροπαλός.

Μερικές φορές μισώ τον εαυτό μου. 

Με την τύχη μου δεν έχω καμία ελπίδα. 

Δεν έχω την ενέργεια που είχα.

Δεν έχω ποτέ χρήματα στο τέλος του μήνα.

Δεν πρόκειται να καταφέρω τίποτε. 

Το μόνο είδος τύχης που έχω, είναι η κακή τύχη. 

Αισθάνομαι σαν να έχω πάνω μου ένα βουνό. 

Κανείς δεν με συμπαθεί. 

Ό,τι αγγίζω, καταστρέφεται. 

Μερικές φορές εύχομαι να μην είχα γεννηθεί ποτέ. 

Δεν είμαι τίποτε, αν δεν πιω πρώτα το πρωί έναν καφέ. 

Δεν μπορώ να τα βγάλω πέρα σήμερα.

Μισώ την δουλειά μου.

Δεν μπορείς να εμπιστευτείς πια κανέναν. 

Αχ και να ήμουν εξυπνότερος... 

Όσο μιλάμε στον εαυτό μας αρνητικά, τόσο αυτός προγραμματίζει αρνητικά και το σήμερα και το αύριο. Είναι σαν να σπέρνουμε μόνοι μας τα εμπόδια στον δρόμο της ζωής μας!... 

Φανταστείτε ότι καθόσαστε μπροστά στο πληκτρολόγιο του προσωπικού σας υπολογιστή και δακτυλογραφείτε μία ή περισσότερες από τις παραπάνω σκέψεις. Πώς θα είναι το πρόγραμμα που θα διαμορφωθεί; Αρνητικό! 

Η αρνητική αυτο-ομιλία μας πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα με θετική αυτο-ομιλία! Όσο λέμε στον εαυτό μας ότι είναι π.χ. αδέξιος ή ντροπαλός ή οκνηρός, τόσο αυτός εργάζεται για να μας πείσει ότι δεν θα καταφέρουμε τίποτα καλό στην ζωή μας. (Πληροφορίες από το βιβλίο "Τι να λες όταν μιλάς στον εαυτό σου", Σαντ Χέλμστετερ, εκδ. Μπίμπης)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου