Σαν σήμερα 12 Νοεμβρίου 1958 πέθανε ο 18χρονος ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ μετά από φρικτά βασανιστήρια


12/11/2022

Σαν σήμερα 12/11/1958 πεθαίνει μετά από φρικτά βασανιστήρια ο δεκαοκτάχρονος Κερυνειώτης Ήρωας μας, ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ.

Δύο λόγια ως το ελάχιστο μνημόσυνο στον Ήρωα:
 
Δεκαοχτάχρονο παλικάρι από το Αγριδάκι της Κερύνειας, ήταν τροφοδότης των ανταρτικών ομάδων. 
 
Οι βάρβαροι εγγλέζοι τον βασάνισαν μέχρι θανάτου, όπως κι άλλους Αγωνιστές του Απελευθερωτικού μας Αγώνος.
 
Του είχαν ανοίξει το κρανίο με σιδερένιο στεφάνι, του κατατρύπησαν το στήθος με ξιφολόγχη και του σπάσανε τα πόδια.
 
Ήταν μικρότερος όταν μία μέρα ο αδερφός του ( που ήταν ήδη ενταγμένος στην ΕΟΚΑ), μπαίνοντας στο σπίτι, τον είδε να κάθεται στο κρεβάτι και να κλαίει. Του είπε τότε:
 
"- γιατί αδερφέ μου, εγώ δεν είμαι ΕΛΛΗΝΑΣ; Ποιός σας είπε ότι είμαι μικρός; Μήπως στην ηλικία μου άλλοι δεν εργάζονται στον Αγώνα;"
 
Διαβιβάστηκε το αίτημα του νεαρού Προδρόμου στο Κυριάκο Μάτση ο οποίος και απάντησε στον αδερφό του νεαρού Ήρωα:
 
"- ΝΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΟΡΚΙΣΕΙΣ!"
ΑΘΑΝΑΤΟΣ Ο ΛΕΒΕΝΤΗΣ ΜΑΣ 

 Από την Αλίκη Δημητρίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου