Ο τοίχος της αρνητικής αυτο-ομιλίας που κατασκευάσαμε μόνοι μας

12/9/2024

O τοίχος της αυτο-ομιλίας είναι ο προσωπικός μας υπολογιστής και μπορεί να μας οδηγήσει στην ευτυχία και την επιτυχία ή στην δυστυχία και την αποτυχία 

Στη διάρκεια των ετών που αφιέρωσα για να βρω μια λύση στην αναζήτησή μου για έναν πιο πρακτικό δρόμο αυτοβελτίωσης που διαρκεί, παρατήρησα πως ενώ το μεγαλύτερο μέρος της αυτο-ομιλίας είναι είτε ασυνείδητο είτε περνά απαρατήρητο, κάποιο τμήμα της αυτο-ομιλίας ήταν προφανές και μπορούσα με εκπληκτικό τρόπο να το αντιμετωπίσω. 

Μολονότι κάποιο κομμάτι της αυτο-ομιλίας που άκουσα να χρησιμοποιούν μερικοί ήταν δημιουργικό και επωφελές, το μεγαλύτερο ήταν ακριβώς το αντίθετο - το είδος της αυτο-ομιλίας που είναι αντιπαραγωγική και υπονομευτική. 

Κάθε φορά που άκουγα ένα παράδειγμα αρνητικής αυτο-ομιλίας το έγραφα. Κάποια στιγμή ο κατάλογός μου περιελάμβανε εκατοντάδες δηλώσεις αυτο-ομιλίας που κάνουν οι άνθρωποι κάθε μέρα. Οι περισσότεροι άνθρωποι που χρησιμοποιούν αρνητική αυτο-ομιλία, δεν συνειδητοποιούν τι λένε. Λίγοι από αυτούς γνωρίζουν τη δύναμη του προγραμματισμού - του αρνητικού προγραμματισμού που δίνουν στον εαυτό τους. 

Εάν ότι λέμε στον εαυτό μας για τον εαυτό μας γίνεται καθοριστικός παράγοντας στον υποσυνείδητο νου μας, τότε κάθε φορά που κάνουμε μια δήλωση για τον εαυτό μας και είναι αρνητική, κατευθύνουμε τον υποσυνείδητο νου μας να γίνει το άτομο που περιγράφουμε.

Εδώ βρίσκονται κάποια παραδείγματα που χρησιμοποιούνται στην αρνητική αυτο-ομιλία. Καθώς θα διαβάζετε, σκεφτείτε αν γνωρίζετε κάποιον που λέει κάτι παρόμοιο ή κάτι αντίστοιχο που λέτε εσείς στον εαυτό σας.

-Δεν μπορώ να θυμηθώ ονόματα

-Θα είναι μια από αυτές τις απαίσιες μέρες

-Δεν χρειάζεται καθόλου

-Ξέρω πως δεν θα λειτουργήσει

-Τίποτε δεν πάει καλά

-Αυτή είναι η τύχη μου

-Είμαι τόσο αδέξιος

-Δεν έχω το τάλαντο

-Δεν είμαι δημιουργικός

-Ό,τι τρώω γίνεται βάρος

-Σήμερα δεν είναι η μέρα μου

-Δεν έχω ποτέ αρκετό χρόνο

-Ακόμη μια απαίσια Δευτέρα

-Όσο και να προσπαθώ, δεν τα καταφέρνω

-Έχω κολλήσει σ΄ αυτήν την σκέψη

-Είμαι πολύ ντροπαλός

-Μερικές φορές μισώ τον εαυτό μου

-Δεν είμαι καλός

-Δεν γνωρίζω ποτέ τι να πω

-Με την τύχη μου δεν έχω καμία ελπίδα

-Τα πράγματα δεν πάνε καλά για μένα

-Δεν έχω τη φόρμα μου

-Δεν έχω ποτέ χρήματα στο τέλος του μήνα

-Δεν πρόκειται να καταφέρω τίποτε

-Αισθάνομαι σαν να έχω από πάνω μου ένα βουνό

-Κανείς δεν με συμπαθεί

-Ό,τι αγγίζω, καταστρέφεται

-Μερικές φορές εύχομαι να μην είχα γεννηθεί ποτέ

-Αισθάνομαι τόσο αγχωμένος

-Τίποτε δεν φαίνεται να πηγαίνει καλά

-Πάντοτε παγώνω μπροστά σε μια ομάδα ανθρώπων

-Δεν είμαι τίποτα αν δεν πιω πρώτα το πρωί έναν καφέ

-Δεν μπορώ να τα βγάλω πέρα σήμερα

-Μισώ την δουλειά μου

-Ήμουν πάντοτε κακός με τις λέξεις

-Αχ και να ήμουν εξυπνότερος

...ψηλότερος

-Αχ και να είχα περισσότερο χρόνο

...περισσότερα χρήματα κ.λ.π. 

Φανταστείτε πως καθόσαστε μπροστά στο πληκτρολόγιο του προσωπικού σας υπολογιστή και δακτυλογραφείτε τις οδηγίες αυτές στον υπολογιστή σας. Φανταστείτε επίσης πως ο υπολογιστής σας θα κάνει ό,τι προγραμματίσατε.

Αυτό ακριβώς κάνουμε στον δικό μας προσωπικό υπολογιστή. Μην αναρωτιόσαστε γιατί τα πράγματα πάνε στραβά. Αν ο προσωπικός σας υπολογιστής είναι προγραμματισμένος με λανθασμένες πληροφορίες, δεν θα μπορέσετε ποτέ να είστε τόσο επιτυχημένος όσο θα θέλατε - δεν μπορείτε να πάτε εκεί που θέλετε. 

Πηγή: Σαντ Χελμστέτερ, "Τι να λες όταν μιλάς στον εαυτό σου", εκδ. Μπίμπης & Φωτογραφία

Διαβάστε επίσης: 

-Ο τοίχος που εμποδίζει το μυαλό να δει τι είναι αυτό που φέρνει πραγματική αλλαγή στην ζωή μας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου