Ζούμε την εποχή της ανελέητης προπαγάνδας που μετατρέπει σε αλήθεια όλα τα ψέματα των πολιτικών και των καναλαρχών.
Η υποβολή και η "πλύση εγκεφάλου" με την επανάληψη του μηνύματος
Αφορά τον Τύπο, αλλά ιδιαίτερα την TV (όπου ισχύει το "μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις") με την επαναληπτική διαφήμιση και την προπαγάνδα.
Ο Γκαίμπελς το 1939 έδινε στους ναζί την εξής συμβουλή: "Η προπαγάνδα πρέπει να περιορίζεται σ΄ έναν πολύ μικρό αριθμό ιδεών και να τις επαναλαμβάνει συνέχεια και ακούραστα, όπως ο παπάς το "κυρ' ελέησον".
Η Μάζα δεν θυμάται ούτε τις πιο απλές ιδέες, αν δεν τις ακούσει να επαναλαμβάνονται χιλιάδες φορές. Η καθολική Εκκλησία στέκεται ακόμα γιατί επαναλαμβάνει το ίδιο πράγμα επί 2.000 χρόνια., Τα συνθήματα μας μπορεί να φωτίζονται από διάφορες πλευρές, αλλά σε καμιά περίπτωση η ποικιλία αυτή δεν επιτρέπεται να μεταβάλει το περιεχόμενο της προπαγάνδας".
Η ανελέητη επανάληψη μετατρέπει σε "αλήθεια" ακόμα και το ψέμα. Και η καλύτερη τεχνική είναι η εναλλακτική και ανομοιόμορφη αναφορά ομοιόμορφων ιδεών, επί συνεχούς βάσεως.
Η επαναλαμβανόμενη προπαγάνδα αρχικά προκαλεί το ενδιαφέρον για την ιδέα που λανσάρει. Όμως η επανάληψη έχει πετύχει το σκοπό της. Σ΄ ένα τρίτο στάδιο, έχει απωθηθεί στο υποσυνείδητο και το έχει κυριέψει, έτσι που η υποβολή γίνεται ταυτόσημη με την παραδοχή.
Όλα τα ανωτέρω είναι απόσπασμα από το βιβλίο "Ανθρωπιστική Ηθική", Δοκίμια και Μελέτες, Ιάσων Ευαγγέλου, εκδ. Σαββάλα, Αθήνα 1996.
Την εποχή που κυκλοφόρησε το βιβλίο, δεν είχε ακόμα εξαπλωθεί το διαδίκτυο, ούτε οι ιδέες και οι απόψεις έτρεχαν με την σημερινή ιλιγγιώδη ταχύτητα.
Ωστόσο, όλοι εμείς που ζούμε την διαδικτυακή κοινωνία σαν να είναι ο πραγματικός μας κόσμος, ξέρουμε ότι οι απόψεις του κ.Ευαγγέλου αντικατοπτρίζουν, σε υπερβολικό μάλιστα βαθμό, την σύγχρονη πραγματική μας κοινωνία.
Το διαδίκτυο και οι τηλεοπτικοί σταθμοί (κρατικοί και ιδιωτικοί) έχουν γίνει το ΑΠΟΛΥΤΟ ΜΕΣΟ της προπαγάνδας όσων κατέχουν διαφόρων μορφών εξουσίες, και βάσει αυτών, οι γκεμπελικοί στόχοι επιβάλλονται σε όλους τους ανθρώπους που αντιμετωπίζονται ως μάζα.
Δηλαδή, η σύγχρονη δημοκρατία για την οποία βαυκαλίζονται οι πολιτικοί όλων των κομμάτων, εφαρμόζει τους κανόνες του ναζισμού.
Ουσιαστικά, ζούμε την άνθηση της "δημοκρατικής" ανηθικότητας που μάς επιβάλλεται μέσω της προπαγάνδας ως ηθική.
Και, ω του παραλόγου, δεν αντιδρούμε σωστά και έγκαιρα, με αποτέλεσμα να επιβεβαιώνουμε στους εξουσιαστές την πεποίθησή τους ότι είμαστε μάζα, που άγεται και φέρεται στον ρυθμό των δικών τους σκοπών.
Η αποτελεσματικότητα της σύγχρονης γκεμπελικής προπαγάνδας φάνηκε εντόνως την περίοδο της αποκαλούμενης πανδημίας, όταν οι διαφορετικής άποψης άνθρωποι δεν είχαν καν το δικαίωμα να εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους. Πολιτικοί και δημοσιογράφοι, τούς κολλούσαν μία ετικέτα, π.χ. του ψεκασμένου, και τους περιθωριοποιούσαν σαν να ήταν βδελύγματα.
Η ίδια γκεμπελική προπαγανδιστική συμπεριφορά συνεχίζεται σήμερα, αναφορικά με το ζήτημα του γάμου των ομοφυλοφίλων και την υιοθέτηση παιδιών.
Όσοι από εμάς δεν συμφωνούμε με την γκεμπελική προπαγάνδα, και θέλουμε την παραδοσιακή οικογένεια, με την μαμά και τον μπαμπά να μεγαλώνουν τα παιδιά τους, θεωρούμαστε ξανά βδελύγματα, ανάξια να εκφράσουν άποψη, άξια μόνο για περιφρόνηση!...
Οι σύγχρονοι δημοκράτες (πολιτικοί και καναλάρχες) αντιμετωπίζουν τους Έλληνες όπως ο Χίτλερ τους υποτακτικούς του. Και ιδού τι έλεγε ο Χίτλερ στο βιβλίο του "Ο Αγώνας μου":
"Οι μεγάλες μάζες έχουν αρκετά περιορισμένη προσληπτική ικανότητα, αντίληψη μέτρια, μνήμη αδύνατη. Συνεπώς, μια προπαγάνδα, για να είναι αποτελεσματική, πρέπει να είναι απλουστευμένη, να βασίζεται σ΄ έλάχιστα σημεία, να επαναλαμβάνεται ακατάπαυστα, μέχρις ότου κι ο πιο αστοιχείωτος να μπορεί να τα επαναλαμβάνει συνεχώς, ώστε να εντυπωθούν στο βάθος της συνείδησής του και να τα αφομοιώσει".
Το καυτό ερώτημα είναι: Μας αρέσει να μας θεωρούν μάζες και υποχείρια των συμφερόντων και της προπαγάνδας τους;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου